Rabu, 12 Julai 2017

Cara untuk minta CIMB Bank hantar eStatement melalui emel

Assalamualaikum dan salam sejahtera gengs!

Rasa nya start bulan puasa sampai lah raya ari tu, dah tak berupdate blog ni. Hihi. Sebelum aku cite pasal cara nak mintak CIMB Bank anto eStatement melalui emel, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua pembaca-pembaca blog ni yang beragama Islam. Taqabbalallahu minnaa wa minkum..

Berbalik kepada cite asal, aku ada pakai kad kredit CIMB Bank tapi bukan nya selalu guna sebab biasanya aku guna kad kredit Maybank. Kad kredit CIMB Bank ni aku buat backup je. Nak dijadikan cerita, aku ada beli barang pakai kad kredit CIMB Bank kat Lazada. Aku pakai kad kredit tu sebab ada diskaun 10% kalo tak silap. Dua bulan lepas tu, rasa terbukak hati nak check baki / balance akaun kredit kad aku kat CIMB Clicks. Tengok2 akaun dah tertunggak dan dah kena denda lambat bayar ngan interest skali. Adoiii, sakit ati pulak tengok!

CIMB eStatement
Penyata / statement kad kredit

Kalo tengok statement kat atas tu, sepatutnya aku bayar RM118.32 je. Campur LATE CHARGES dan FINANCE CHARGES dah jadi RM130.07. Sia2 je pakai kredit kad CIMB Bank ni untuk dapatkan diskaun 10%. Haha. Pengajaran nya, jangan lambat bayar!

Aku jenis pakai kad kredit, ujung bulan memang bayar penuh. Tapi yang jadi macam ni sebab aku tak dapat statement atau penyata daripada CIMB Bank kat emel aku. So aku search la kat Google camne nak suh CIMB Bank anto eStatement diaorang ke emel aku setiap bulan. Kat bawah ni aku tunjuk step by step camne nak buat.

CIMB eStatement
Step 1

Yang pertama sekali, kena log in masuk ke korang punya akaun CIMB Clicks. Lepas log in, klik kat 'My Accounts', pastu klik kat 'eStatement'.

CIMB eStatement
Step 2

Nanti akan keluar interface macam gambar kat atas ni. Klik kat drop-down list, pastu klik kat 'Email Statement Delivery'.

CIMB eStatement
Step 3

Nanti akan keluar interface macam gambar kat atas ni. Korang kena isi alamat emel dan jugak PDF Password. PDF Password tu kena isi dua kali. Bila korang dapat eStatement nanti, kena isi password ni untuk bukak eStatement tu. Jangan lupa pulak.

CIMB eStatement
Step 3 lagi

Lepas isi alamat emel dan PDF Password, kena accept diaorang punya Terms & Conditions. Kalo nak baca dulu, amatlah dialu-alukan. Hahaha. Lepas baca dan klik kat 'Accept' tu, klik kat 'Submit' pulak.

CIMB eStatement
Step 4

Untuk pengesahan atau confirmation ni, kena request TAC dulu. Lepas masukkan TAC, klik 'Confirm'.

CIMB eStatement
Selesai sudah

Ok dah siap. Nanti korang akan dapat eStatement korang melalui emel yang telah diberikan.

Adios.


POST YANG BERKAITAN:

1. Bayar PTPTN tanpa caj melalui JomPAY
2. Cara beli tiket Matta Fair 2017 secara online
3. Semakan cukai tanah Pejabat Tanah & Galian Negeri Kelantan secara online
4. Bayar cukai tanah Pejabat Tanah & Galian Negeri Kelantan guna Maybank2u


5 ulasan:

  1. In this fashion my buddy Wesley Virgin's tale launches with this SHOCKING AND CONTROVERSIAL VIDEO.

    You see, Wesley was in the army-and shortly after leaving-he found hidden, "mind control" secrets that the government and others used to get everything they want.

    As it turns out, these are the exact same SECRETS many celebrities (notably those who "became famous out of nothing") and top business people used to become wealthy and famous.

    You probably know how you use only 10% of your brain.

    That's because the majority of your brainpower is UNCONSCIOUS.

    Perhaps that conversation has even occurred INSIDE your very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head 7 years back, while driving an unregistered, garbage bucket of a car with a suspended driver's license and with $3.20 in his bank account.

    "I'm absolutely frustrated with going through life paycheck to paycheck! Why can't I turn myself successful?"

    You've taken part in those types of thoughts, ain't it so?

    Your success story is going to be written. All you have to do is in YOURSELF.

    Learn How To Become A MILLIONAIRE Fast

    BalasPadam
  2. Cara mahu dapat bank statement

    BalasPadam
  3. Nak ambik statement bank cimb bank

    BalasPadam