Ahad, 15 Januari 2017

Pengalaman tak best dengan Lazada / Skynet - Part 3 (Info tambahan)

Assalamualaikum dan salam sejahtera gengs!

Ingatkan dah habis kan cite pasal Skynet ni. Tapi ada info tambahan sikit untuk bagi fair and square. Untuk Part 1 dan Part 2, boleh klik link kat bawah ni.

Pengalaman tak best dengan Lazada / Skynet - Part 1


Pengalaman tak best dengan Lazada / Skynet - Part 2 (Finale)

Lepas aku gi ambik aku nyer parcel pada 24 Dis 2016, aku check la balik tracking kat website Skynet. Tengok2 dia letak status Delivered on 5.00pm. Padahal aku gi ambik dalam pukul 10.30 pagi camtu. Kenapa tak letak je status self collected at branch? Entah la labu..


Skynet tracking
Tracking details kat website Skynet

Tapi Skynet HQ ada hantar emel kat aku untuk minta maaf dan tanya aku dah terima ke tak parcel tu. Aku reply balik cakap aku self collect kat cawangan Klang dan suh improve diaorang nyer service. Mungkin sebab aku buat aduan ke SKMM, so diaorang hantar emel tu. At least diaorang minta maaf la jugak. 

Skynet email
Kalau tak nampak boleh klik gambar tu

Kat bawah ni pulak status aduan aku ke SKMM.

Aduan SKMM
Status aduan ke SKMM

So rasanya dah tamat la cerita tak best ni. Hihi. Harap-harap lepas ni takde isu dengan Skynet lagi. Terima kasih kepada semua yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung. Peace!!

Adios.

3 ulasan:

  1. ha ha, selesai jugak la ya... aku pun cuak jugak beli barang mahal2 online ni, tapi pihak Lazada tak bersikap profesional, dah tau barang tu besar & berat mana bole harap courier je hantar, kena la pakai special delivery. Sama jugak kalu kita beli kat kedai letrik/perabut, kalu barang besar kena pakai lori ada pembantu siap ada troley lagi. Skynet, Gdex atau poslaju biasa hantar dokumen ofis saja, jadi cuma driver seorang saja cukup, kalu dah sampai peti ais atau mesin basuh dia pun pening.
    aku pun tengah tunggu ni, dah sebulan takde berita, dah call customer service, kena tunggu 3 hari pulak, yg tak syok nya status order tu dah closed. Mengapa closed tak cancelled? Barang memang tak ada dan tak pulak diberitahu ada refund ke tak, gerammmm...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lesson learned nye kalo barang besar tak payah beli kat lazada, kecuali kalo sabar menunggu. Nanti report SKMM bro.. Lagi cepat diaorang repsonse kalo report SKMM.

      Padam
  2. Dah seminggu brg aku sky net hold, beli brg dgn go shop! 3kali aku call, barang masih tidak sampai, 1st aku call brg dlm queue dan masih dlm process penghantaran, 2nd time aku call dh delay based on timeline sky net and report dibuat. Check website dah ada movement delivery pkul 11:21am, tunggu punya tunggu brg xsampai-sampai, ingat lori excident ke, staff mogok ke, rupanya reschedule pula, update pkul 11:21pm hihi hebat sky net ni! Arini aku call lg tadi, staff yg angkat call aku tu bgtau, ok xpe encik, brg akn smpai smblm pkul 6 hari ni, skrg dh pkul 8mlm, empty promise lg, xsampai jg brg aku! Aku xkisah sky net nk hold berapa lama barang aku tu, jnji barang aku xrosak, brg aku xhilang! Tu je! Esok aku akn buat aduan kt skmm, sblm ni aduan skmm aku utk j&t, lps pd tu service j&t utk brg² aku xde yg delay...sky net ni kna sedar sikif, klu org xguna service dia, bungkus gulung tikar, staff² pun xde kje! Tak tahu bersyukur depa ni, buat org mcm ni! Xpe, semoga gulung tikar muflis company skynet! Aamiinn..!

    BalasPadam